Thursday, January 01, 2009

هم أقوياء, لأنا نحن سمحنا لهم ذلك, ليس الا

من الواضح الآن لكل من ينظر الى مجزرة غزة أن سلاح و عسكر بلادنا موجهة للداخل و ليس للخارج. تحت ظل "البراغماتية" نجد عروش الخنوع و الاستسلام و التواطأ العلني مع أعداء العرب و المسلمين. منذ زمن و الايديولوجيات الفارغة و الخطابات و الهتافات تخدرنا مما هو واضح للعين المجردة. العرب و المسلمون معرضون اليوم لحملة عسكرية, اعلامية و فكرية واسعة النطاق تحاول تمكين و تحصين الاستعمار, ليس فقط على الأرض و انما في قلوبنا. لا يستطيع أحد منا أن يقول "لا علاقة بي في السياسة, أو أنا لا أفهم فيها" فقد قرر من جعلو انفسهم السنتنا أن يستسلمو و يلعقو حذاء امريكا و الغرب بها. لا مكان اليوم للتعايش مع صهيون و لا مكان لعملية سلام تجارية و وهمية. السلام يعني الاستسلام. ان كنا حقاً , أي نحن العرب, في حال يرثى له فلماذا كل هذا الاهتمام و الجهد لقهرنا؟ لتدمير ديننا و حياتنا و قلوبنا؟ لماذا كل هذا الجهد في انظمة المخابرات لمسح كل من يتكلم؟ لماذا كل السفارات الأمريكية في العالم, و في بلاد العرب على الأخص تختبأ من وراء أسوار و حراسة مجنونة؟ لماذا تحتاج اسرائيل للاسلحة النووية لتضمن وجودها اذا كان العرب ضعاف؟ الجواب واضح, نحن لسنا ضعاف, و قوة هؤلاء الهمج تأتي لأنا نحن سمحنا لهم بذلك و ليس لضعف فينا و في عقيدتنا أو اسلوب حياتنا. نحن فقط نحتاج أن "نكون" كي يعض عدونا أنامله غيظاً, هذا ما يجب أن نتعلمه من أبطال غزة, نحن من نتفرج من بعيد و قلوبنا معهم

5 comments:

Lukas said...

So sad and so true. When will we learn?

Disaffection said...
This comment has been removed by the author.
Disaffection said...

agreed Maysaloon.
When things hit rock bottom as we witness, one has to start looking from within. We have grown accustomed and programmed to the usual rhetoric of how the foreign, alien entity, the outsider, the colonialist, the invader is responsible right from the start. An easy answer to a complex dilemma that helps people sleep at night. when in fact, the cracks were showing from within our walls long ago. Muslims and Arabs alike are good at deflecting the responsibility, and dress their misery in a palatable format that can be swallowed. Hence stand passively watching massacres while rise in disgust over a cartoon.

qunfuz said...

How right you are, Wassim. Egypt won't open the border. Egypt and KSA and Abbas take the Israeli-American line: this massacre is the fault of the victims. Egypt and Jordan meet pro-Gaza demonstrations with tear gas and arrests. KSA imprisons a cleric calling for jihad against Israel, but funds those calling for jihad against the Shia.

God does not change the condition of a people until they change what is in themselves.

qunfuz said...

from Haaretz: In the past few days, Israel received almost identical signals from several moderate Arab states, formulated in language very different from the public condemnations they have issued recently: Go in if you must, but don't dare fail, they said. Another missed opportunity in the face of the Iranian emissaries in the region will be untenable.